Wat is het verschil tussen een zakelijke (B2B) incasso of Core incasso?

Het meest makkelijke betaalmiddel bij Kruitbosch: betalen via incasso. Met betalen via incasso ga je nooit meer een betaaltermijn voorbij, voorkom je extra en onnodige kosten en krijg je zelfs meer korting op je factuur. En dat loopt jaarlijks flink op.

 

Twee type incasso’s: B2B (zakelijk) en Core (standaard)

Binnen Kruitbosch kun je kiezen tussen 2 type incasso’s: Core incasso & B2B-incasso. Heb je gekozen voor betalen via incasso? Dan staat jouw account standaard op Core incasso, na het machtigen via een SEPA-formulier. De andere optie is de B2B-incasso, die je meer incassokorting geeft.

 

B2B-incasso                                                                                  Core incasso

1,25% incassokorting                                                                 0,5% incassokorting

Machtiging regelen in de bankomgeving                               Geen machtiging nodig in de bankomgeving

Is niet storneerbaar                                                                   Is wel storneerbaar

Binnen 8 dagen afgeschreven                                                 Binnen 8 dagen afgeschreven

 

Waarom een B2B-incasso?

Bij een B2B-incasso ontvang je een hogere incassokorting, maar is de incasso in tegenstelling tot de Core incasso niet direct te storneren. Gelukkig is het terugdraaien van een automatische incasso in de meeste gevallen niet nodig. Bij een onterechte incasso betalen we deze uiteraard zo spoedig mogelijk terug of verrekenen we deze met de eerstvolgende incasso. Met de B2B-incasso kunnen wij onze financiële administratie efficiënter inrichten, hoeven we jou niet lastig te vallen met vragen over betalingen en geniet jij van meer incassokorting.

 

Wat heb je nodig voor een B2B-incasso?

Je ontvangt van onze debiteurenadministratie een e-mail met instructies voor het aanvragen van de B2B-incasso. Bij de grote banken vraag je dit gemakkelijk en snel aan in de online omgeving van de bank, bij andere banken gaat dit via een formulier dat je van ons in de e-mail ontvangt. Mocht je na het lezen van de e-mail vragen hebben, neem dan gerust contact op met onze debiteurenadministratie.

 

Voor meer informatie neem contact op met onze Administratie