Waar kan ik meer informatie vinden over de (nieuwe) actieradius bij de SportDrive middenmotoren?

Om de consument nog beter te informeren over de verwachtingen rond het SportDrive e-systeem heeft Cortina de communicatie rondom de actieradius aangepast.
Dit is aangepast op de nieuwe website van Cortina. Ook is de informatievoorziening op de Kruitbosch portal geüpdatet. 

De nieuwe range bij SportDrive middenmotor is een indicatie en is tot stand gekomen door uitgebreide tests met de gestandaardiseerde actieradiustest R200 en door praktijktesten. Daarbij is gebruik gemaakt van ondere andere een nieuwe accu, een gemiddelde snelheid van 20 km/h, een totaal gewicht van rijder en fiets van 100 kg en ritten zowel binnen als buiten de stad. Hiermee wordt de range van de SportDrive middenmotor zo goed mogelijk ingeschat.

De volgende omstandigheden werden toegepast bij de testen:


En dit zijn de uitkomsten van de testen:

*Bovenstaand overzicht betreft een indicatie van de actieradius.


Net als bij andere elektrische voertuigen zijn er verschillende factoren die invloed kunnen hebben op de daadwerkelijke actieradius. Weten wat allemaal invloed heeft? Lees het HIER.

Met deze communicatie hopen wij consumenten bewust te maken van vele factoren die invloed hebben op de actieradius. Ook willen we meer inzicht geven in de actieradius bij verschillende ondersteuningsstanden. Daardoor weet de consument beter wat hij of zij van de fiets mag verwachten.

Nieuwe testen
Voorheen werden de resultaten van de testen van de fabrikant gebruikt om de actieradius te bepalen.
Deze testen werden gedaan onder de omstandigheden van een vlak terrein, een gemiddelde snelheid van 15 km/u, 20 graden omgevingstemperatuur, minimale rolweerstand, het gebruik door een ervaren e-bike rijder van 70 kilo.
Dit gaf een goed inzicht in de minimale en maximale actieradius. De resultaten van deze testen kloppen en de omstandigheden zijn ook transparant gecommuniceerd.

Echter passen deze resultaten niet altijd bij het gebruik door een consument die de fiets in de stad gebruikt en onder andere condities rijdt. Daarom hebben we nieuwe testen uitgevoerd.
Ook bieden we nu inzicht in het bereik per ondersteuningsstand.